Sarajevo kao centar inovativnih brending ideja

Preuzeto sa : N1


Osma branding konferencija u organizaciji komunikacijske agencije Via Media održana je danas u Domu mladih u Sarajevu. Prva ovakva konferencija organizovana je 2011, sa ciljem da kod domaćih kompanija podigne svijest o važnosti brendiranja za razvoj.


Ove godine pažnju su privukla svjetski poznata imena iz oblasti brendiranja, marketinških komunikacija i medija i stručnjaci koji su podijelili svoja poslovna iskustva.


Na branding konferenciji i industrijski dizajner koji je i sam brend u svojoj branši. Karim Rashid ponio je nadimak "princ plastike".


"Govorit ću o budućnosti svijeta, tehnologiji, dizajnu, o tome kako se stvari mijenjaju. Pokušat ću inspirisati ljude", kazao je Rashid.


Upitan kako bi to sumirao, obzirom da danas imamo toliko predmeta, toliko vizualnih prizora, odgovorio je:


"To je dio velike promjene. Dnevno se proizvode dvije milijarde slika. Stvarna promjena o kojoj ja želim govoriti je kako učiniti svijet savremenim, smislenijim, mirnijim, dražim. Kada govorite o isticanju, isticanje podrazumijeva originalnost. To znači da svaki brend, svaka kompanija, kao i svaka osoba moraju biti originalni. Živimo u svijetu istih slika, svijetu u kojem sve nastoji sličiti. Moramo se izmaknuti i shvatiti zašto zapravo postojimo".


A govora je bilo i o telekomunikacijama. Borisa Nemšića kojeg zovu "kraljem mobilnih telekomunikacija" pitali smo kako i BiH može napraviti iskorak u ovoj branši. Podsjetimo da naša zemlja još nije pokrivena 4G mrežom.


Boris Nemšić, direktor Uprave u Delta Partnera, ne misli da je izrazita inovativnost potrebna da bi smo konačno dobili 4G mrežu.


"Tu ne treba biti jako inovativan. To treba prepisati. Neko je o tome razmišljao već 20 puta. Nemojmo kočiti. Osnovni problem je što mi sve odlažemo za neka druga vremena, koja kada dođu, opet se odlaže. Budimo pošteni, sami smo krivi. Mi imamo i ljudski potencijal. Naši operateri su spremni za 4G. To je veoma jednostavno napraviti. Naši operateri su spremni za 4G, samo da neko kaže - GO!", objasnio je Nemšić.


A poslovna tajna maga iskustvenog marketinga - Davida Balfoura je prilagođavanje globalne ideje lokalnim potrebama. Adidas, Porsche, Tom Ford ili PlayStation samo su neki od njegovih klijenata.


David Balfour, kompanija Lightblue, stručnjak sa iskustveni marketing, ukazao je na značaj mikrokultura u brendiranju.


"Danas govorimo o mikrokulturama. Na primjer, U Dubajiu, na Bliskom Istoku, imate tako puno kultura i morate razumjeti kome se obraćate. Mnogo puta je to više kultura koje se prožimaju. Na Bliskom Istoku je tako. Ne možete jednu ideju primijeniti na isti način u Dubajiu, Abu Dabiju, Džedi, Kataru, Kuvajtu. Morate je lokalizirati. Ako to učinite, korisnik kupuje brend, jer misli da je napravljen za njega. Ranije je brend doslovno vrištao na vas, a sada razgovara i to na jeziku korisnika, njihovim tonom", rekao je Balfour.


No, različita iskustva svjetskih imena brendiranja trebala bi poslužiti da inspirišu komanije u BiH, ističu organizatori.


Vesna Beganović, CEO i osnivačica agencije Via Media, misli da je branding konferencija prilika da bh. kompanije budu konkurentnije u svijetu.


"BiH ima veliku šansu. Danas su ovdje kompanije koje su to prepoznale, da podijele svoja iskustva i znanje, da učinimo BiH konkurentnijom na svjetskoj i ekonomskoj sceni, a život naših građana boljim", istakla je Beganović.


Ove godine drugi put i Young Lions takmičenje za kreativce do 30 godina. Najkreativniji će Bosnu i Hercegovinu predstaviti na Young Lions takmičenju u Kanu.