Dalibor Šumiga​: Ako ne razumijete ljude, kako ćete onda razumjeti kupce?

Preuzeto sa: Akta.ba


Do osme Brending konferencije, koja se ove godine održava pod sloganom RESHAPE BRANDS, ostalo je još malo vremena. Kao jedan od posebno inovativnih sadržaja, organizatori najavljuju live demonstraciju najnovijih neuromarketinških metoda. Za ovaj dio programa biće zadužen Dalibor Šumiga, direktor agencije Promosapiens. Zahvaljujući njegovom dosadašnjem radu, već znamo da podsvijest kupuje dok mi samo guramo kolica, a ove godine će nam mjerenja podsvjesnih reakcija na različite marketinške podražaje, poput EEG, Eye Tracking i Facial Coding, dokazati ovu tvrdnju. Na pitanja zašto ljudi govore jedno, rade drugo, a misle treće, te zašto sve marketinške kampanje nisu jednako uspješne, najbolje odgovore daje nam upravo neuromarketing.


Za očekivati je da pratite globalne trendove kada je u pitanju neuromarketing. Da li naša regija zaostaje u odnosu na naprednije svjetske države, u smislu posjedovanja i dostupnosti najnovijih alata i metoda?

DŠ: Nažalost da, najvećim dijelom zbog cijena opreme i kompleksne metodologije u pozadini istraživanja. Na Brending konferenciji ćemo pokušati pokazati da neuromarketing može biti jednostavan i koristan za kreativne agencije i brendove, jer ne moraju razbijati glavu metodologijom, hardverom i softverom u pozadini, već se mogu posvetiti svojem poslu.


Da li metode i rezultati neuromarketinških mjerenja mogu biti zloupotrijebljeni?

DŠ: Mogu, baš kao i svaki drugi vid marketinga ili PR-a. Neuromarketing je pod posebnim povećalom zbog korištenja neuro alata, ali strah je neopravdan, jer je ljudski mozak prekompleksan da bi bilo tako lako ljude pretvoriti u hodajuće zombije.


Koja je najveća, najvidljivija korist od korištenja spoznaja do kojih dolazi neuromarketing?

DŠ: Razumijevanje odluka koje su izvan naše kontrole, a to je otprilike 90% naših odluka. Istraživanje provedeno u UK i USA na velikom broju reklama koje su uz pomoć neuromarketinških metoda indexirane rejtingom od 1 do 5 je pokazalo da je preko 50% reklama bilo u rangu ocjene 1. Dakle, Wannamakerova rečenica da 50% marketinškog budžeta odlazi u vjetar je i znanstveno potvrđena. Neuromarketing daje dodatni osigurač tradicionalnim istraživanjima da na vrijeme, prije nego potrošimo budžet, otkrijemo kakva će biti reakcija publike na naše marketinške poruke.


Koliko ste Vi, privatno i poslovno, spremni na inovativne i hrabre promjene? Koliko lako, ili često mijenjate način svog poslovanja da biste bili u toku s modernim vremenom?

DŠ: Vrlo. Samo u razvoj neuromarketinških alata i metodologije uložili smo enormnu sumu novaca, bez sigurnosti da ćemo povratiti investiciju. Marketing, baš kao i znanost su utočište znatiželjnih i buntovnih, onih koji uvijek žele pomaknuti granice. Nitko tko se bavi marketingom ne bi se trebao zadovoljiti da bude prosječan u onome što radi. Smisao marketinga je da istakne vaš brend u odnosu na druge brendove; zašto bismo se onda i kao ljudi zadovoljili da budemo samo još jedna osoba u masi?


Koliko je važno poznavati potrošačku psihologiju?

DŠ: Apsolutni imperativ. Vaši kupci su ljudi. Ako ne razumijete ljude, kako ćete onda razumjeti kupce?

Partneri konferencije, brendovi već posvećeni oblikovanju našeg boljeg okruženja, su kompanije MarketMakers, ASA Banka, Orbico, Delimano, Courtyard by Marriott, Toyota, Nescafe, Viber, Yves Saint Laurent, Manpower, Sarajevski kiseljak, Foreign Investors Council i HTC, te medijske kuće Al Jazeera Balkans, BHRT, FTV, PRVA TV, ATV, Pink BH, Hayat TV, TV 1, Face TV, Klix.ba, Dnevnik.hr, Source.ba, Dnevni list, ONASA, Marketing mreža, Akta.ba, RSG radio, Advertiser Serbia, Bljesak.info, Marketing Magazin, Dnevno.hr, Business magazine, Fokus.ba, Banjaluka.com, Lider Media, Plan B, Gracija magazin, Naxi radio, FPS Media, Media Res, Pentagram, Europlakat, Margo, SCC, Faktor,  i Top FM.