0 Tržište je džungla, odakle mi tu? | BRAND NEW JUNGLE
005_WHO IS THE KING OF THE JUNGLE (33)

Tržište je džungla, odakle mi tu?

Život u džungli je surov i prikazuje klasičan primjer piramidalnog lanca ishrane, te borbe za preživljavanje.

 

Najsnalažljiviji i najjači opstaju, a slabi budu pojedeni.

 

U tom svijetu žive brojne životinje za koje većina i ne zna, ali javnost je dobro upoznata sa onim najjačim, najsnažnijim ali i najglasnijim. Gorile, lavovi, pantere, tigrovi i zmije otrovnice, na sam spomen izazivaju jezu i lede krv u žilama.

 

Tako je i sa marketinškim tržištem. Velike kompanije ne prezaju od konkurencije, prilagođavaju se promjenama i vještinom životinjskog instinkta anihiliriju konkurenciju i manje kompanije, i to u svrhu čistog opstanka.

 

Znaju da bez dobrog marketinga nema uspješnog biznisa, a dobrog marketinga nema bez praćenja promjena koje se kontinuirano dešavaju na tržištu.

 

 

 

I dok je cilj marketinga već stoljećima isti, ostvariti prodaju, nemilosrdno marketinško tržište zahtjeva promjene, kupci se mijenjaju, uvode se novi standardi, sve evoluira.

 

Pravila koja su važila danas, već sutra su stvar prošlosti, a nekada nezamislive stvari sada vrlo lako postaju standard. Zahvaljujući digitalnoj eri, u posljednjih pet godina, marketinško tržište je doživjelo veliku transformaciju.

 

Brendovi koji ne prate trendove i nisu prepoznali potrebu prilagodbe tržištu, tokom tržišnih utakmica sjede na tribinama posmatrajući kako brendovi koji idu u korak sa vremenom i trendom, postižu vrhunske rezultate na domaćem, ali i gostujućim terenima.

 

 

 

Kako je sve počelo?

 

 

 

Počeci marketinškog oglašavanja datiraju još od starih Egipćana koji su gravirali javne obavijesti na čeličnim pločama na gradskom trgu i predstavljali su ono što mi danas zovemo outdoor oglašavanjem.

 

Proglasi javnih glasnika na ulicama renesansnih gradova, prve reklame u novinama, radio stanice, TV i bilbordi uspješno su izvršavali funkciju kanala oglašavanja. I danas obavljaju jako bitnu ulogu u oglašavanju.

 

Međutim, marketinški stručnjaci među kojima je i Kotler, smatraju da je potrebno odmaknuti se od ovog tradicionalnog i prepustiti se digitalnom.

 

Stoga, ukoliko kompanija želi opstati na tržištu u budućnosti trebala bi postati digitalna. Danas je sve podređeno digitali koja je sveobuhvatno ušla u naše živote.

 

Naprimjer, vrijeme jedne vožnje u prevoznom sredstvu većina osoba provodi u konzumiranju digitalnog sadržaja sa mobilnih telefona, bez prevelikog osvrtanja na bilborde sa kojih mašu nasmijana lica brojnih marketinških kampanja.

 

Ova činjenica nije iznenađujuća ukoliko u obzir uzmemo istraživanje Smart Insight-a koje je pokazalo da 70 do 80 posto ljudi imaju internet i da većinu vremena provode na mobilnim telefonima i računarima.

 

Upravo ovo je i odgovor na pitanje: Putem kojeg kanala je najbolje plasirati sadržaj da bi bio vidljiv javnosti? Tamo gdje je najviše usmjeren pogled konzumenata, a to je sve ono što danas spada pod pojmom digitalni marketing: web stranice, e-mail, mobiteli, TV, te društvene mreže.

 

Najpopularniji i najzastupljeniji segment digitalnog marketinga je internet marketing koji uključuje samo online kanale.

Generacije, koje su odrasle uz internet i koje život provode na društvenim mrežama, nepoznavajući svijet bez smartphona kao i zvuk dial-up modema, takozvani milenijalsi, predstavljaju grupu od velikog značaja za brendove i oglašivače.

 

Digitalni marketing postao je veoma važan kanal promocije i malih kompanija, s obzirom na to da nudi široku ponudu alata za uspješnu promociju. Sve što je potrebno jeste da na društvenim mrežama okupe armiju pratitelja i promocija može biti skoro besplatna.

 

I dok su mnoge kompanije i dalje u dilemi da li investirati u promjene ili se držati tradicionalnog recepta marketinškog oglašavanja, postoje kompanije koje su upravo u ovom trenutku uključile opciju live na Facebook-u ili Instagram-u te svojim pratiteljima ponudile mogućnost sudjelovanja u događajima na kojima nemaju priliku prisustvovati.

 

Tržište kao i džungla, nepredvidivo je, divlje i misteriozno. Međutim, princip koji se pokazao kao ispravan jeste evolucija. Darvinovsku teoriju živih bića ekosistema na planeti Zemlji treba primijeniti i u marketinškom oglašavanju.

 

Postupak laganog razvoja, odnosno evolucije, vrlo lako, jedan mali detalj, poput digitalizacije, može napraviti naglim i sveobuhvatnim, revolucionarnim. Zašto baš vaša kompanija ne bi bila ta inicijalna kapsula revolucije?

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Daniel Pankraz
Company: Leo Burnett Sydney
Position: Direktor strateških inovacija
Years of experience: 17 godina
Konstantin Kostadinov
Company: Viber Media
Position: Sales Manager, CEE
Years of experience: 5+ godina
Zarena Kancheva
Company: Viber Media
Position: Marketing i PR Manager CEE
Years of experience: 12 godina