0 Poznavanje potrošačke psihologije je apsolutni imperativ! | BRAND NEW JUNGLE
Dalibor Sumiga

Poznavanje potrošačke psihologije je apsolutni imperativ!

 

Jedan od predavača na sedmoj Brending konferenciji koja je 02. juna u Sarajevu okupila etablirane stručnjake iz oblasti brendinga i marketinških komunikacije bio je i Dalibor Šumiga. On je održao zanimljivo predavanje na temu bihevioralnog marketinga.

 

 

Dalibor je direktor agencije Promosapiens, član je svjetskog neuromarketinškog društva, NMSBA, te certificirani Google AdWords i YouTube stručnjak.

 

 

Neuromarketing je najbrže rastuća marketinška disciplina u svijetu. Možete li nam pojasniti u čemu je razlika između neuromarketinga i bihevioralnog marketinga?

 

 

 

Neuromarketing je primarno vezan uz neuroznanost, procese u potrošačkom mozgu i njihovo praćenje pomoću alata koji su karakteristični za neuroznanost. Bihevioralni marketing je nastao kao online grana marketinga, ali se proširio i na offline i može se definirati kao marketing baziran na temelju analize ponašanja potrošača, preferirano u njihovom prirodnom shopping okruženju. Prateći ponašanje, poruke prilagođavate preferencijama vaše ciljne skupine.

 

 

Tvrdite da se kupovina dešava zapravo mnogo prije nego mi to svjesno odlučimo. Koliko je važno poznavati potrošačku psihologiju i na koji način ćemo je upoznati?

 

 

Poznavanje potrošačke psihologije je apsolutni imperativ. Ako ne razumijete svog kupca i njegov način razmišljanja, ne možete pametno trošiti svoje prodajne i marketinške budžete.

 

 

Koji su ključni elementi uspješne komunikacije s kupcima i zašto je važno biti stalno prisutan u podsvijesti kupaca?

 

 

Ključni elementi uspješne komunikacije su: razumijevanje u kojem stadiju kupnje se nalazi kupac, gdje se nalazi na Maslovljevoj piramidi potreba i koji problem želi riješiti. Razlog zašto je važno stalno biti prisutan u podsvijesti kupaca je – marketinška buka. Na dnevnoj razini izloženi smo velikom broju reklama, a tačne podatke sam iznio na predavanju u Sarajevu. :)

 

 

Koje su najčešće pogreške koje kompanije rade u procesu oglašavanja?

 

Kompanije najčešće kreću od «MI» umjesto od «VI» – to je grijeh iz «marketinške mladosti» kad je jednosmjerna komunikacija bila primarni način oglašavanja.

 

 

Kupac se uvijek pita «Što tu ima za mene?». Naš mozak intenzivno proizvodi dopamin (hormon zadovoljstva i nagrade) kada pričamo o sebi, ali razina dopamina pada našim sugovornicima dok nas slušaju, posebice ako smo dosadni. Preslikajte ovu situaciju u razgovor branda i kupca – ako želite prodati, kod kojeg «sugovornika» je bitnije da ima visoku razinu dopamina – Vas ili Vašeg kupca? :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Daniel Pankraz
Company: Leo Burnett Sydney
Position: Direktor strateških inovacija
Years of experience: 17 godina
Konstantin Kostadinov
Company: Viber Media
Position: Sales Manager, CEE
Years of experience: 5+ godina
Zarena Kancheva
Company: Viber Media
Position: Marketing i PR Manager CEE
Years of experience: 12 godina